presseticker

Skip to main content

Drammens og Krøderens ullmisjonærer kjemper om merkevarepris

  Publisert: 23.04.2024 06:43 - av  Henning Poulsen

Aclima er nominert til prisen Årets merkevarebygger. Foto: Aclima

De jobber for å få deg og meg til å vrake syntetiske fiber og kle oss i kvalitetsull. Nå er Aclima fra Drammen og Krøderen nominert til Norsk Industri Designindustriens høythengende bransjepris, Årets merkevarebygger.

Allerede på torsdag denne uken avgjøres det hvem som vinner prisene Årets eksportbedrift, Årets produkt, Årets merkevarebygger og Klassikerprisen. De fire utdelingene skjer under den årlige bransjedagen i Oslo.

 

De nominerte er Aclima, Devold, Fora Form, Hadeland Glassverk, Heymat, LK Hjelle, Lundhs, Porsgrunds Porselænsfabrik og Wik & Walsøe.

 

– Her finner vi både tradisjon og innovasjon i verdensklasse. Disse ni aktørene utvikler ettertraktede norske produkter av høy kvalitet, og hevder seg på hjemme- og eksportmarkedet i konkurranse med både andre designland og billige kopier. Vi gleder oss til å kåre årets aller beste designbedrifter, sier Egil Sundet. Han er bransjeleder i Norsk Industri Designindustrien, som deler ut de fire prisene.

 

Årets merkevarebygger - nominert: Aclima

85 år etter oppstarten som produsent av filtsåler basert på ullavfall, er Aclima i dag en velkjent merkevare og leverandør av kvalitetsprodukter i ull til både voksne og barn samt profesjonelle brukere som politi, brannvesen og militærstyrker.

 

– Vi har en kompromissløs holdning når det gjelder kvalitet, og det gjelder i alt vi gjør. Derfor er nominasjonen til denne prisen en veldig stor anerkjennelse for alle oss som hver dag jobber med å bygge merkevaren Aclima. Dette er kjempegøy, sier markedssjef Ole Magnus Halvorsen.

 

Han forteller at Aclima-kulturen har stor takhøyde, mye humor og rom til å dyrke kreativitet og innovasjon både internt og i samarbeid med andre. Målet er alltid å lage de beste produktene av den høyeste kvaliteten, produsert mest mulig skånsomt. Fremover har ullspesialisten hårete mål.

 

– Vi skal bekjempe syntetiske alternativer og fremme ull som den mest funksjonelle og mest bærekraftige fiberen. Vi skal fortsette å jobbe med innovasjon og se på nye strikkemetoder, teknologier og produksjonsmetoder. Vi er klare for verden, og ønsker å inspirere til friluftsliv, sunn og frisk luft og viktigheten av å kle seg i ull, lag på lag, fremholder Halvorsen.

(Pressenytt)

 

Les mer om Designindustrikonferansen og meld deg på her: https://www.norskindustri.no/kurs-og-arrangementer/arrangement/2024/q2/designindustrikonferansen/

 

Bildetekster:

Aclima er nominert til prisen Årets merkevarebygger. Foto: Aclima

 

 

 

Kontaktpersoner:

* Aclima, markedssjef Ole Magnus Halvorsen, mobil 90 91 78 69

* Designindustrien, bransjesjef Egil Sundet, mobil 90 92 21 92

* Designindustrien, markedssjef Ragnhild B. Grytten, mobil 91 75 18 04

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Aclima Shoot 2 34.jpg 1,89 MB (2048x1366)
Bilde - vedlegg til sak ACLIMA Shoot 3 39.jpg 768,39 kB (2711x1821)
Bilde - vedlegg til sak aclima vinter.jpg 4,23 MB (6793x4816)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Designindustrien, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 23.04.2024 06:43
Teknisk løsning ZEVS AS