presseticker

Skip to main content

De vil gjøre kaffebrenningen elektrisk og lokke nordmenn til å spise mer sjøgress og eksotisk fisk. Nå deler ROEST, Lofoten Seaweed og Nortuna på 1,5 millioner kroner fra DOGA.
De vil skape trygge og helsefremmende jobber på sin kyllingfabrikk i Orkanger. Nå får Norsk Kylling 520 000 kroner fra DOGA for å sette i gang et innovasjonsprosjekt med brukeren på laget.
Kunder ved Circle K-stasjoner i Norge har forhindret at én million måltider havnet i avfallet. Det tilsvarer nesten 55 000 bilturer mellom Oslo og Bergen, ifølge matreddingsaktøren Too Good To Go.
Nysmurte, rimelige rundstykker har blitt stasjonskundenes nye matfavoritt. Siden i fjor har Circle K Norge solgt 2,1 millioner av dem til folk i farta.
Ingen i Norge drikker mer kaffe på Circle K enn kundene ved disse to Bergen-stasjonene.
Innimellom klosterruinene på øya Selja planlegger han å forene landbruk, arkeologi, design, arkitektur og pedagogikk. Nå belønnes Miguel Hernández Quintanilla med DOGA-merket nykommer.  
De vil revolusjonere museumsbutikken og få sjøgress og eksotisk fisk inn i dagligvarehandelen. Nå deler de på nesten 1,5 millioner kroner fra DOGA.
De skal utvikle en plattform for kortreiste og bærekraftige matvarer. Nå får Tastebuds støtte fra DOGA for å bruke designmetodikk til å tenke nytt i matbransjen.
Restaurantleverandøren Runwell ville ikke eksistert om de ikke hadde fått innovasjonsmidler fra DOGA. Nå skal ytterligere 11 millioner kroner sprøytes inn i norske bedrifter som vil bruke designdrevet innovasjon til å tenke nytt og forstå brukerne sine bedre.
Oda har allerede mottatt Innovasjonsprisen for universell utforming. Nå vil DOGA finne flere nyskapende og inkluderende tjenester, produkter, digitale løsninger, bygg og omgivelser i dagligvarebransjen.
Pizzasatsingen til Circle K Norge har blitt en velsmakende suksess over hele landet. Siden høsten 2020 har selskapet servert nesten 1,5 millioner pizzaenheter i Norge.
Teknisk løsning ZEVS AS