presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 36 millioner kroner til Rosa sløyfe over 10 år

  Publisert: 08.11.2021 09:49 - av  Henning Poulsen

JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes

PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik

ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik

I løpet av 10 år har stasjonene til Circle K samlet inn om lag 36 millioner kroner til Rosa sløyfe. I år var det en stasjon i en østlandskommune med 6595 innbyggere som samlet inn aller mest i hele Norge.

Landets Circle K-stasjoner fikk inn 2,6 millioner kroner under årets Rosa sløyfe-aksjon.

 

– Dette var tiende gang vi deltok på Rosa sløyfe-aksjonen. Jeg er utrolig takknemlig for den fantastiske innsatsen våre medarbeidere har lagt ned i alle disse årene – og våre gavmilde kunder fortjener også en stor takk, sier Ann Helen Våge, direktør for marked og kategori i Circle K Norge.

 

Circle K Norge er én av samarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På landsbasis har de samlet inn mer enn 2,6 millioner kroner gjennom hele oktober.

 

Hole på topp

Det var Circle K Vik i Hole kommune som samlet inn aller mest i år – 83 320 kroner. Deretter følger Hemnes-stasjonen Circle K Korgen med 40 941 kroner, Circle K Økern i Oslo med 36 077 kroner, Circle K Fjellhamar i Lørenskog med 35 106 kroner og Circle K Breivika i Tromsø med 33 906 kroner.

 

Videre på lista finner vi Circle K E6 Dombås med 33 739 kroner, Circle K E6 Dal med 33 093 kroner, Circle K Rakkestad med 29 094 kroner, Circle K Nardo i Trondheim med 27 952 kroner og Circle K Mo i Rana med 27 878 innsamlede kroner.

 

– Det er inspirerende å se alle de kreative ideene ute på stasjonene. Også i år har vi farget oktober rosa på Circle K, sier Våge.

 

Roser de stasjonsansatte

Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, er imponert over innsatsen de ansatte ved stasjonene legger ned hvert år.

 

– Gjennom all slags kreative og sprelske påfunn, som rosa bilvask, rosa BH-er og ansatte med rosa hår, er de med på å bevisstgjøre dem som ferdes langs norske oktoberveier om viktigheten av å følge med på forandringer i brystet. Deres engasjement er med på å redde liv, sier hun.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen i 2021:

1. Circle K Vik

2. Circle K Korgen

3. Circle K Økern

4. Circle K Fjellhamar

5. Circle K Breivika

 

 

Bildetekster:

JUBILEUM. Dette var tiende gang Rosa sløyfe-aksjonen ble avholdt på Circle K-stasjoner over hele landet. Foto: Circle K Skarnes

 

PYNT. Flere stasjoner var kreative med den rosa pynten under årets Rosa sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Leirvik

 

ROSA. Denne Circle K-medarbeideren på Circle K Leirvik farget håret rosa i anledning aksjonen. Foto: Circle K Leirvik

 

FORNØYDE. (f.v.) Generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross i Kreftforeningen og styreleder Ellen Harris Utne i Brystkreftforeningen gleder seg over årets innsamlingsresultat. Foto: Kreftforeningen

 

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, direktør for bærekraft og kommunikasjon – Kjetil Foyn, mobil 93 25 11 99

Fakta om Rosa sløyfe

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning.

 

Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken.

 

Årets tema for aksjonen er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen mer skånsom. Koronapandemien har forsinket den offentlige mammografiundersøkelsen som tilbys alle norske kvinner mellom 50-69 år. Derfor er det viktigere enn noen gang å bli kjent med brystene sine og ta endringer på alvor. Husk å kjenne etter!

Kilde: Kreftforeningen

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1 riks kopp skarnes.jpg 149,56 kB (1170x1431)
Bilde - vedlegg til sak 2 riks pynt leirvik.jpg 2,49 MB (4032x3024)
Bilde - vedlegg til sak 3 riks rosa hår leirvik.jpg 2,05 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak 4 riks Ingrid og Ellen - Rosa sløyfe.jpg 2,95 MB (5731x3826)
Bilde - vedlegg til sak rogaland vikeså - rosa muffins.jpg 149,59 kB (1078x1440)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2021 09:49
Teknisk løsning ZEVS AS