presseticker

Skip to main content

I Oppland samlet denne stasjonen inn mest til Rosa sløyfe

  Publisert: 04.11.2018 11:31 - av  Henning Poulsen
Circle K Strandtorget samlet inn mest til Rosa sløyfe av alle stasjonene i Oppland – og kom attpåtil på fjerdeplass på landsbasis. Samtidig satte aksjonen ny innsamlingsrekord.

(Se toppliste for Oppland nederst i saken)

 

– Jeg er så heldig at jeg har en gjeng flotte medarbeidere som elsker denne kampanjen. De gleder seg til oktober og Rosa sløyfe mange måneder i forveien, og de står virkelig på for å samle inn mest mulig til en god sak, sier Tomas Moen, stasjonsdriver ved Circle K Strandtorget.

 

I hele oktober har Lillehammer-stasjonen vært dekorert i rosa, og de tre store vaskemaskinene har hatt sin fulle hyre med å betjene kunder som har kjøpt Rosa sløyfe-vask til bilen sin.

 

– Kundene har tatt imot aksjonen på en kjempefin måte, og de fortjener en stor takk for alle donasjonene de har gitt, sier Moen.

 

En annen innlandsstasjon, Circle K Elverum, samlet inn aller mest til Rosa sløyfe i Norge. Her solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt til inntekt for aksjonen. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.

 

Voldsomt imponert

Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

 

Nærmer seg 23 millioner kroner

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.

 

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen, som i år gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.

 

– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby.

 

Boblende kreativitet

Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.

 

På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Oppland

1. Circle K Strandtorget: 74 900 kr

2. Circle K Dombås: 68 460 kr

3. Circle K Mjøsstranda: 34 050 kr

4. Circle K Nordre Ål: 22 870 kr

5. Circle K Kallerud: 19 475 kr

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Strandtorget, Tomas Moen, mobil 95 81 34 45

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa vann.jpg 3,86 MB (3024x4032)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.11.2018 11:31
Teknisk løsning ZEVS AS