presseticker

Skip to main content

I Oslo samlet denne stasjonen inn mest til Rosa sløyfe

  Publisert: 04.11.2018 11:34 - av  Henning Poulsen

Rosa bilvask på Circle K Storo.

Circle K Økern samlet inn mest til Rosa sløyfe av alle stasjonene i Oslo. På landsbasis satte aksjonen ny innsamlingsrekord.

(Se toppliste for Oslo nederst i saken)

 

– Det er utrolig gøy at vi har klart å samle inn så mye penger til en så viktig sak. Dette er den morsomste kampanjen vi har i løpet av året, og den kampanjen som de ansatte alltid gjør best jobb på, sier Einar Valbjørn Heisum, stasjonsdriver ved Circle K Økern.

 

Han forteller at stasjonen alltid begynner planleggingen av Rosa sløyfe-aksjonen rett over sommeren, og at de ansatte er med på å legge planene.

 

– De ansatte har vært utrolig motiverte gjennom hele oktober. Hver dag har vi lagt ut oppdateringer på hvordan vi ligger an, og de ansatte har konkurrert seg imellom for å få inn mest mulig donasjoner, sier Heisum.

 

Voldsomt imponert

Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

 

Nærmer seg 23 millioner kroner

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.

 

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen, som i år gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.

 

– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby.

 

Solgte skjegget

Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.

 

På den stasjonen som samlet inn aller mest i år, Circle K Elverum, solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.

 

På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Oslo

1. Circle K Økern: 27 510kr

2. Circle K Smestad: 25 335 kr

3. Circle K Skøyen: 22 705 kr

4. Circle K Kiellands Plass: 19 595 kr

5. Circle K Storo: 18 995 kr

 

Bildetekst:

Rosa bilvask på Circle K Storo.

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Økern, Einar Valbjørn Heisum, mobil 41 39 31 61

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Oslo - Storo bilvask.jpg 90,82 kB (640x480)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.11.2018 11:34
Teknisk løsning ZEVS AS