presseticker

Skip to main content

I Trøndelag samlet denne stasjonen inn mest til Rosa sløyfe

  Publisert: 05.11.2018 07:00 - av  Henning Poulsen
Circle K Nardo i Trondheim samlet inn mest til Rosa sløyfe av alle stasjonene i Trøndelag. På landsbasis satte aksjonen ny innsamlingsrekord.

(Se toppliste for Trøndelag nederst i saken)

 

– Det har vært et kjempeengasjement på stasjonen gjennom hele kampanjen. Medarbeiderne har laget ulike aktiviteter, og kunder som har donert penger til Rosa sløyfe har fått skrive navnet sitt på en «Walk of fame»-vegg. Vi har hatt interne konkurranser mellom stasjonene, og det er veldig gøy å komme på innsamlingstoppen i Trøndelag, sier Linda T. Blindheim, stasjonsdriver ved Circle K Nardo.

 

Voldsomt imponert

Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

 

Nærmer seg 23 millioner kroner

I hele oktober har landets Circle K-stasjoner samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen. I 2017 donerte Circle Ks kunder om lag 4,3 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Opptellingen fra årets aksjon er nettopp avsluttet, og denne gangen ble det samlet inn nesten 4,85 millioner kroner.

 

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.

 

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen, som i år gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.

 

– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby.

 

Solgte skjegget

Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.

 

På den stasjonen som samlet inn aller mest i år, Circle K Elverum, solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.

 

På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Trøndelag

1. Circle K Nardo: 41 080 kr

2. Circle K Tunga: 25 696 kr

3. Circle K Høylandet: 22 375 kr

4. Circle K Stjørdal: 21 290 kr

5. Circle K Rosten: 16 390

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Nardo, Linda T. Blindheim, mobil 90 69 51 43

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa vann.jpg 3,86 MB (3024x4032)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 05.11.2018 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS