presseticker

Skip to main content

I Vestfold samlet denne stasjonen inn mest til Rosa sløyfe

  Publisert: 04.11.2018 11:51 - av  Henning Poulsen

Medarbeidere på Circle K Revetal poserer med Rosa sløyfe-plakat.

Circle K Revetal samlet inn mest til Rosa sløyfe av alle stasjonene i Vestfold. På landsbasis satte aksjonen ny innsamlingsrekord.

(Se toppliste for Vestfold nederst i saken)

 

– Jeg er veldig stolt over at vi igjen er i toppen. Vi har herlige, givervillige kunder og fantastiske medarbeidere som står på for Kreftforeningen og Rosa sløyfe, sier Lene Kjønnerød, stasjonsdriver ved Circle K Revetal.

 

Hun roser sine ansatte for å ha stått på og spurt alle kundene som var innom i oktober om de ville støtte aksjonen. Medarbeider Anette gjorde en stor jobb med Rosa sløyfe-aksjoner på Facebook. Blant auksjonsobjektene var plass ved bordet på høstfesten hjemme hos stasjonsdriveren, med seksrettersmiddag og tilhørende vinmeny.

 

Voldsomt imponert

Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

 

Nærmer seg 23 millioner kroner

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss med 4,75 millioner kroner. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.

 

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen, som i år gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.

 

– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby.

 

Solgte skjegget

Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.

 

På den stasjonen som samlet inn aller mest i år, Circle K Elverum, solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.

 

På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

På innsamlingstoppen i Vestfold

1. Circle K Revetal: 42 445 kr

2. Circle K Grelland E-18: 32 081 kr

3. Circle K E-18 Ringdalskogen: 28 675 kr

4. Circle K Tønsberg: 22 555 kr

5. Circle K Nykirke: 21 947 kr

 

Bildetekst:

Medarbeidere på Circle K Revetal poserer med Rosa sløyfe-plakat.

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Revetal, Lene Kjønnerød, mobil 96 22 03 73

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Vestfold - Revetal - Ditt bidrag teller.jpg 61,88 kB (960x720)
Bilde - vedlegg til sak riks rosa Kaffe.jpg 3,35 MB (3024x4032)
Bilde - vedlegg til sak riks kopper og BH-er.jpg 4,17 MB (4032x3024)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.11.2018 11:51
Teknisk løsning ZEVS AS