presseticker

Skip to main content

Samlet inn 195 000 kroner i 2019:

Oslo-stasjoner håper på ny Rosa sløyfe-rekord

  Publisert: 04.10.2020 09:35 - av  Henning Poulsen
Over hele hovedstaden står Circle K-stasjonene klare til å gjennomføre årets Rosa sløyfe-aksjon. I fjor samlet byens stasjoner inn 195 000 kroner.

Oktober – for noen er denne måneden grå, kald og regntung. Hos andre er den morsom, engasjerende og ikke minst veldig rosa. Gjennom hele måneden skal hundrevis av Circle K-stasjoner samle inn penger til støtte for brystkreftsaken.

 

Hele 15 stasjoner i Oslo var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Smestad var den stasjonen som samlet inn mest i hovedstaden. Her ble det reist 25 215 kroner til brystkreftsaken. Deretter fulgte Circle K Økern med 23 885 kroner, Circle K Skøyen med 19 010 kroner, Circle K Kiellands Plass med 18 165 kroner og Circle K Furuset E-6 med 14 580 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Det er skikkelig gøy å være best i byen! Vi kjørte på fra dag én, med tett sekundering og masse oppfølging. Medarbeiderne sto på og la ned stor innsats for å få inn penger til Rosa sløyfe. Jeg må også få takke våre gavmilde kunder, sa Arshad Rai Rizwan på Circle K Smestad etter fjorårets aksjon.

 

Race mellom stasjonene

– Gjennom de siste åtte årene har engasjerte medarbeidere og rause kunder sørget for å samle inn mer enn 30 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er noe som gjør meg utrolig stolt, sier Ann Helen Våge, kategori- og markedsdirektør i Circle K Norge.

 

I fjor donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner mer enn 4,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Dette beløpet håper Circle K å slå i år.

 

– Naturligvis er alt i 2020 litt annerledes på grunn av pandemien, men nettopp derfor håper jeg vi klarer å mobilisere ekstra rundt Rosa sløyfe og virkelig gjøre dette til en minneverdig aksjon, både i Oslo og i resten av landet, sier hun.

 

Også i år ligger det an til å bli vennlig rivalisering mellom stasjonene om å finne på oppsiktsvekkende tiltak og samle inn til aksjonen. Tidligere år har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet arbeidsplassen sin med rosa bh-er, farget hår og skjegg rosa og arrangert egne Rosa sløyfe-dager med underholdning og aktiviteter for hele familien.

 

Persontilpasset kreftbehandling

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er persontilpasset behandling. Om lag én av tre brystkreftpasienter får senskader som følge av behandlingen. Mange av disse tilfellene kunne vært unngått dersom behandlingen var mer persontilpasset, ifølge Kreftforeningen.

(Pressenytt)

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Oslo i 2019:

1. Circle K Smestad

2. Circle K Økern

3. Circle K Skøyen

4. Circle K Kiellands Plass

5. Circle K Furuset E-6

 

Bildetekster:

KLARE TIL AKSJON. Stasjonsmedarbeidere over hele landet engasjerer seg i Rosa sløyfe-aksjonen. Her fra fjorårets aksjon på Circle K E6-Dal. Foto: Circle K E6-Dal

 

KREATIV PYNT. Her har oppfinnsomme stasjonsmedarbeidere pyntet med bh-er i anledning brystkreftinnsamlingen. Foto: Circle K

 

ROSA IS. Kan spises med god samvittighet i hele oktober. Foto: Circle K

 

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 04.10.2020 09:35
Teknisk løsning ZEVS AS