presseticker

Skip to main content

Balsfjord og Storfjord kniver om Frankrike 2016

  Publisert: 10.04.2016 09:25 - av  Henning Poulsen

KUNDEN ER KONGE. Medarbeiderne ved Statoil Skibotn er klare til å behandle hver kunde som en konge. Foto: Statoil Skibotn

SPILLER HVERANDRE GODE. God salgskultur er viktig på Statoil Nordkjosbotn. Foto: Statoil Nordkjosbotn

Oslo: To små, dedikerte lag fra Balsfjord og Storfjord kan klare det som det norske herrelandslaget ikke maktet, nemlig å kvalifisere seg til sommerens fotball-EM i Frankrike.

De ansatte ved Statoil Nordkjosbotn i Balsfjord kommune og Statoil Skibotn i Storfjord kommune har beseiret alle sine lokale konkurrenter i Troms og Finnmark-finalen av «Sales League», en konkurranse der Statoil-stasjonene skal vise hvem som er dyktigst på salg. I tre uker fremover skal de to stasjonene måle krefter med 18 andre Statoil-stasjoner i den nasjonale finalen, der den seirende stasjonen vinner en betalt reise til fotball-EM for inntil 15 personer.

 

– Vi er kjempeglade og veldig stolte over å ha kvalifisert oss til finalen. Vi har et flott team som har stått på under hver kampanje og delkonkurranse, sier Siv Emaus, som leder Statoil Nordkjosbotn.

 

Stasjonsdriver Geir Varvik i Statoil Skibotn er stolt over å være den nordligste stasjonen som er med i finalen – og videre Norges eneste stasjon som ligger like ved grensen til to EU-land, Sverige og Finland.

 

– Det har vært en veldig lang vei hit, og det var helt avgjørende at vi maktet å holde fokus. De korte periodene der vi var mindre fokuserte mistet vi mange poeng, sier Varvik.

 

Direktørvikarer på vinnerstasjonen

Den nasjonale finalen startet denne uken og løper helt til 24. april. De 19 stasjonene blir målt på hvor mange stekepølser og Royal-is de klarer å selge per 100 kunder og hvor høy andel av maten som selges med drikke. En ekstra gulrot i tillegg til fotballpremien er at vinnerstasjonen skal betjenes av representanter for toppledelsen i Circle K Norge, tidligere kjent som Statoil Fuel & Retail, mens de ansatte er i Frankrike.

 

Varvik i Statoil Skibotn lover å gi bånn gass i finaleukene. – Vi skal gjøre som vi har gjort hele veien, nemlig å yte god service. Kunden er konge, og kongen må vi ta vare på og behandle godt, sier han.

 

– Vi skal kjøre på med salg og aktiviteter, samtidig som vi støtter hverandre underveis og spiller hverandre gode. Vi ser fram til Paris og ønsker virkelig å vinne, sier Emaus i Statoil Nordkjosbotn.

 

– Vi er nabo med «Nordens Paris». Her har alle vært, men kun et fåtall av oss har vært i Paris. Det akter vi å gjøre noe med, legger Varvik til.

 

– Velfortjent finaleplass

Jeanette Nilsen har ansvaret for «Sales League» i Norge. Hun gleder seg til finalen, som er kulminasjonen av en konkurranse som har vart et helt år.

 

– Det har vært en tøff og tett konkurranse, og det er en stor prestasjon av både Statoil Skibotn og Statoil Nordkjosbotn å komme seg helt til finalen. Medarbeiderne har vist engasjement og iherdig innsats gjennom hele konkurransen så langt, så finaleplassen er absolutt velfortjent, sier Nilsen.

 

Medarbeiderne på stasjonen som vinner finalen får et betalt opphold i Paris, og får også se EM-kampen mellom Sverige og Irland.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

KUNDEN ER KONGE. Medarbeiderne ved Statoil Skibotn er klare til å behandle hver kunde som en konge. Foto: Statoil Skibotn

 

SPILLER HVERANDRE GODE. God salgskultur er viktig på Statoil Nordkjosbotn. Foto: Statoil Nordkjosbotn

 

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Nordkjosbotn, daglig leder Siv Emaus, tlf. 77 72 81 22

* Statoil Skibotn, stasjonsdriver Geir Varvik, mobil 911 65 017

* Circle K Norge, salgs- og driftsansvarlig Jeanette Louise Nilsen, mobil 994 94 209

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 917 38 053

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak statoil skibotn stor.jpg 6,65 MB (4412x2816)
Bilde - vedlegg til sak STATOIL NORDKJOSBOTN.JPG 1,94 MB (3264x2448)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 10.04.2016 09:25
Teknisk løsning ZEVS AS