presseticker

Skip to main content

Notodden kniver om Frankrike 2016

  Publisert: 10.04.2016 09:27 - av  Henning Poulsen

SKAL VINNE. Det er ingenting å si på vinnerviljen til medarbeiderne på Statoil Heddal. Foto: Statoil Heddal

Oslo: En liten og dedikert gjeng fra Notodden kan klare det som det norske herrelandslaget ikke maktet, nemlig å kvalifisere seg til sommerens fotball-EM i Frankrike.

De ansatte ved Statoil Heddal på Notodden har beseiret alle sine lokale konkurrenter i Telemark-finalen av «Sales League», en konkurranse der Statoil-stasjonene skal vise hvem som er dyktigst på salg. I tre uker fremover skal Notodden-stasjonen måle krefter med 18 andre Statoil-stasjoner i den nasjonale finalen, der den seirende stasjonen vinner en betalt reise til fotball-EM for inntil 15 personer.

 

– Vi ledet konkurransen lokalt gjennom hele året, så det er en lettelse at vi klarte å stå løpet ut og kvalifisere oss til finalerunden. Hovedgrunnen til at vi lykkes er at vi jobber godt sammen, setter krav til hverandre, er stolte av arbeidsplassen og genuint interessert i kundene våre, sier Helèn Windsvoll, som eier og driver Statoil Heddal.

 

Direktørvikarer på vinnerstasjonen

Den nasjonale finalen startet denne uken og løper helt til 24. april. De 19 stasjonene blir målt på hvor mange stekepølser og Royal-is de klarer å selge per 100 kunder og hvor høy andel av maten som selges med drikke. En ekstra gulrot i tillegg til fotballpremien er at vinnerstasjonen skal betjenes av representanter for toppledelsen i Circle K Norge, tidligere kjent som Statoil Fuel & Retail, mens de ansatte er i Frankrike.

 

– Vi har en plan for hvordan vi skal vinne hele konkurransen, men den skal jeg ikke avsløre her, sier Windsvoll hemmelighetsfullt. Hun understreker at et viktig mål med konkurransen er å få til enda bedre kundemøter. – Der andre snakker salg, snakker vi på Statoil Heddal om kundeservice. Det er vår oppgave å avdekke kundens behov og møte det på best mulig vis, sier hun.

 

– Velfortjent finaleplass

Jeanette Nilsen har ansvaret for «Sales League» i Norge. Hun gleder seg til finalen, som er kulminasjonen av en konkurranse som har vart et helt år.

 

– Det har vært en tøff og tett konkurranse, og det er en stor prestasjon av Statoil Heddal å komme seg helt til finalen. Medarbeiderne har vist engasjement og iherdig innsats gjennom hele konkurransen så langt, så finaleplassen er absolutt velfortjent, sier Nilsen.

 

Medarbeiderne på stasjonen som vinner finalen får et betalt opphold i Paris, og får også se EM-kampen mellom Sverige og Irland.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

SKAL VINNE. Det er ingenting å si på vinnerviljen til medarbeiderne på Statoil Heddal. Foto: Statoil Heddal

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Heddal, stasjonsdriver Helèn Windsvoll, mobil 909 33 430

* Circle K Norge, salgs- og driftsansvarlig Jeanette Louise Nilsen, mobil 994 94 209

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 917 38 053

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Statoil Heddal 1.jpg 30,94 kB (640x480)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 10.04.2016 09:27
Teknisk løsning ZEVS AS