presseticker

Skip to main content

Hordalendinger har spist nesten 42 000 pizzaer langs veien

  Publisert: 24.02.2023 09:05 - av  Henning Poulsen

PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen

Pizzasatsingen til Circle K Norge har blitt en velsmakende suksess i Hordaland-området. Siden høsten 2020 har selskapet servert 41 856 pizzaenheter her.

I Hordaland-området kommer Circle K Haukås på førsteplass i pizzasalg, med 6549 enheter. Deretter følger enda en Bergen-stasjon, Circle K Viken med 4842 enheter.

 

Så kommer Circle K Skogsvåg med 4065 solgte enheter, Circle K Ravnanger med 3893, Circle K Ulset med 3861, Circle K Helleveien med 3703 og Circle K Flesland med 3573 pizzaenheter.

 

Populært Peppes-samarbeid

Høsten 2020 lanserte Circle K Norge og Peppes Pizza konseptet «Peppes On The Go». Siden den gang har Circle K Norge solgt nesten 1,5 millioner pizzaenheter over hele landet.

 

– Dette har gått over all forventning. Ikke bare har kunder over hele landet tatt imot tilbudet med åpne armer, men salget av annen mat er like høyt som før. Pizzasalget har blitt en ren bonus for stasjonene, sier Trude Marchmann-Jensen kategorileder for mat i Circle K Norge.

 

Hun gir samarbeidet med Peppes Pizza en svært stor del av æren for pizzaeventyret til Circle K.

 

– Gjennom konseptet Peppes On The Go har vi fått en veldig ettertraktet pizzamerkevare inn på stasjonene. Særlig på litt mindre steder er dette er noe folk har sultet etter. Nå har de fleste et Peppes-tilbud i nærheten, sier Marchmann-Jensen.

 

Trend: Stor pizza på små plasser, og omvendt

Trude Marchmann-Jensen har merket seg en forbrukertrend som stort sett går igjen i hele landet. Store stasjoner selger flest små pizzaenheter, mens de mindre stasjonene med stødig fotfeste i lokalsamfunnet selger mest hele pizzaer.

 

– På de store stasjonene med mye gjennomfartstrafikk kjøper folk mat på farten, fordi de er sultne der og da. Disse velger gjerne enkeltporsjoner. Folk som bor rundt lokalstasjonene våre, tar gjerne med seg en hel pizza som overtidsmat eller kveldskos. Her er forbruket mer planlagt, sier matsjefen til Circle K Norge.

 

Hun forteller at Peppes og Circle K samarbeider om produktutviklingen, og at det legges stor vekt på at alle stasjonene skal lage pizzaen på nøyaktig samme måte. Slik skal kundene få den samme smaksopplevelsen uansett om de kjøper pizza på stasjon i Lakselv i nord eller Lindesnes i sør.

(Pressenytt)

 

 

Bildetekst:

PEPPES-SUKSESS. Matsjef Trude Marchmann-Jensen tilbereder en Peppes On The Go-pizza på Circle K Økern. Nasjonalt har Circle K Norge nå solgt 1,5 millioner pizzaenheter. Foto: Johnny Syversen

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Norge, kategorileder for mat – Trude Marchmann-Jensen, mobil 90 66 21 23

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53


Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 24.02.2023 09:05
Teknisk løsning ZEVS AS