presseticker

Skip to main content

Circle K satser på meksikansk, fersksmurt og sunn mat:

Innlandsporten setter ny standard for mat langs veien

  Publisert: 06.07.2017 12:15 - av  Henning Poulsen

SMÅ SNORKLIPPERE. Ordfører Nils Amund Røhne og barn fra en lokal barnehage klippet snoren. Foto: Johnny Syversen

BLOMSTER. Ordfører Nils Amund Røhne overrekker blomster til daglig leder Patrick Olai Jarslett. Foto: Johnny Syversen

INNREDNING. Interiørbilde fra Circle K Innlandsporten. Foto: Johnny Syversen

Torsdag 6. juli lanserte Circle K sin nye matsatsing på Circle K Innlandsporten ved Tangen langs E6 i Hedmark. – Fremtidens kunder vinnes med den beste maten og den beste kundeopplevelsen. Vi skal sprenge alle grenser for hva det er mulig å servere på en bensinstasjon, sier Norgessjef Christoffer Sundby.

I samarbeid med kokkene i Flying Culinary Circus skal et utvalg Circle K stasjoner utrustes med det nye matkonseptet. Innlandsporten blir den tredje åpningen så langt og en viktig stasjon for den nye satsingen til selskapet.

 

– Dette følger en klar samfunnstrend, folk ønsker å bruke mindre tid på enkelte av dagens måltider og spiser mer mens de er på farten. Men kravene til hurtigmaten øker, vi ønsker kvalitet, vi ønsker valgfrihet, vi ønsker ærlig, sunn, fersk mat. Alle disse ønskene skal vi levere på, sier Sundby.

 

Og legger til: – Kundene blir vinnerne når hurtigmatleverandørene i Norge oppgraderer sine tilbud, enten det er de nye spisestedene på Gardermoen eller store bensinstasjoner langs hovedveiene i Norge. De siste årene har det dukket opp mange smale og spennende hurtigmatkonsepter, særlig i de store byene, for eksempel innen meksikansk mat. Nå kan du få et raskt og like velsmakende meksikansk måltid på bensinstasjonen!

 

Norge som pilotmarked

På Circle K E6-Innenlandsporten og de andre utvalgte stasjonene skal kjeden teste nye måltidskonsepter. Sundby forteller at Norge har blitt Circle K-konsernets fremste pilotland på en rekke områder.

 

– Med denne satsingen blir vi matlaboratorium for hele Circle K med 12 500 utsalgssteder på tre kontinenter. Norge nyter stor anerkjennelse fordi vi ligger langt fremme på mattrender, i tillegg til biodrivstoff og elbiler. Derfor er det logisk å teste ut nye ting i Norge, sier Sundby.

 

Han har lenge klødd i fingrene etter å lansere rendyrkede Circle K-konsepter i Norge.

 

– Vi har gjennomført merkeskifte fra Statoil til Circle K. Nå er vi i gang med å bygge innhold i Circle K-merkevaren. Kundene skal få en helt ny matopplevelse langs veien, vi satser på både meksikansk, ferskmurt og sunnere mat, sier Sundby.

 

Vraker ikke wienerpølsene

På Circle K E6-Innenlandsporten er matserveringen lagt opp stasjonsvis: Det er en egen stand for meksikansk mat laget av norske råvarer. Ved siden av finner vi sandwich- og salatstasjonen med surdeigsbrød og glutenfrie alternativer. Maten tilberedes foran kundene på bestilling.

– For å minske kødannelse er det selvbetjeningskasser på samme sted som du får maten utlevert. Slik innfrir vi kundens ønske om å bruke minst mulig tid på bestilling og betaling. En kaféseksjon med stoler og bord er tilgjengelig for de kundene som ønsker å spise på stedet, forklarer Sundby.

 

Samtidig er den kjente og kjære pølse- og burgerdisken likevel ikke historie – den står fremdeles der den alltid har stått. Hamburgeren har også fått et kvalitetsløft i det nye konseptet, som har betydelig oppgradert kjøkkeninnredning.

 

En helt ny konkurransehverdag

Sundby trekker paralleller til den gamle pølsebua når han skal forklare hvilken omskiftning han ser for seg i årene fremover. I mange tiår var det nemlig i pølsebua man fikk kjøpt pølse. Skepsisen var stor da bensinstasjonene begynte å selge wiener- og grillpølse.

 

– Folk trodde ikke det var mulig å få seg en skikkelig pølse på et sted som selger bensin og vindusspylervæske. Nå er det ikke så mange pølsebuer igjen. Vi mener tiden er riktig for å satse på et mye bredere tilbud av rask, sunn og god hurtigmat på bensinstasjonen. Kanskje vil omstillingen ta litt tid, men etter hvert tror jeg kundene og aktører i andre deler av serveringsbransjen vil merke at tilbudet på bensinstasjonene endrer seg kraftig. Vi skal bidra til et matløft for hele bransjen, avslutter Sundby.

 

 

Bildetekster:

SMÅ SNORKLIPPERE. Ordfører Nils Amund Røhne og barn fra en lokal barnehage klippet snoren. Foto: Johnny Syversen

 

BLOMSTER. Ordfører Nils Amund Røhne overrekker blomster til daglig leder Patrick Olai Jarslett. Foto: Johnny Syversen

 

INNREDNING. Interiørbilde fra Circle K Innlandsporten. Foto: Johnny Syversen

 

KAKE. Ida Burud skjærer opp kake mens den røde løperen blir rullet ut i bakgrunnen. Foto: Johnny Syversen.

 

 

 

 

 

Fakta om Circle K Innlandsporten
  • Ligger lands E6 ved Tangen i Hedmark og er én av fem pilotstasjoner for Circle Ks nye matsatsning
  • Menyen er utviklet i nært samarbeid med kokkene i Flying Culinary Cirkus meksikansk mat, laget på stedet med norske råvarer. Fersksmurte sandwicher, salater, surdeigsbrød og glutenfrie alternativer. Mer kjøttfylte pølser og hamburger-løft
  • To soner med seating inne og enkel tilgang seating ute via egen ytterdør fra butikk.
  • Ny stor utebutikk. Innvendig belyst
  • 3 tosidige pumper på forplass med 4 kvaliteter
  • I tillegg til det nye matkonseptet, har Circle K Innlandsporten truck-fundamenter med tre produkter; miles diesel, HVO, AdBlue. Her er det mulighet for tosidig fylling av to lastebiler samtidig for diesel
  • Personbiltrafikk og truck er adskilt. Det er 3 parkeringsplasser for truck
  • To hurtigladere og en semihurtiglader med oppstilling for fire el-biler
  • Samlokalisering med Burger King og Coop
  • Areal leid tomteareal: Ca. 6000m2
Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.07.2017 12:15
Teknisk løsning ZEVS AS