presseticker

Skip to main content

Nesten 400 000 kaffefyllinger i Nord-Trøndelag

  Publisert: 27.12.2015 10:07 - av  Henning Poulsen

GRATIS KAFFE. Med Statoilkoppen kan kjedens kunder fylle så mye varmer drikker de vil gjennom hele året. Her er Statoilkoppen 2016, som ble lansert for noen uker siden. Foto: Statoil Fuel & Retail

Oslo: De 9 Statoil-stasjonene i Nord-Trøndelag fylte 398 000 kopper med kaffe og andre varme drikker i fjor. Og ingen steder i fylket ble det fylt så mye som på Statoil Sannan.

– Vi ser en stadig økning i kaffesalget, og det skyldes nok i stor grad de nye og moderne kaffemaskinene vi har fått. Etter at vi byttet til det nye kaffekonseptet økte salget med 20 prosent, forteller en stolt Arild Farbu, stasjonsdriver ved Statoil Sannan.

 

Statoil Stjørdal kom på andreplass i fylket, mens Statoil Namsos havnet på tredjeplass i antall fyllinger.

 

I fjor fylte kaffetørste kunder over 108 000 kopper med varm drikke ved Statoil Sannan. – Hos oss er det svart kaffe det går mest av. Samtidig ser vi at kundene setter pris på alle valgmulighetene vi tilbyr, sier Farbu.

 

Storsatsing på god kaffe

Jeanette Amara er kategorileder for mat og kaffe i Statoil Fuel & Retail. Hun forteller at kjeden gjennom konseptet «Simply Great Coffee» har lagt inn enorme ressurser på kaffesalg på stasjonene i Norge samt resten av Norden og Baltikum.

 

– Du skal ikke undervurdere hvor viktig det er for folk flest med den lille kaffepausen – det lille pustet i bakken. Målet vårt har derfor alltid vært å servere den aller beste kaffen du kan få langs veien. Vi ser at kaffeløftet vårt trekker veldig mange kunder til stasjonene, sier Amara.

 

400-600 ulike smaker

En sentral person bak det nye kaffekonseptet er barista Per Göran Andersson, som har fått tilnavnet «Kaffe-Pelle» av sine Statoil-kolleger. Han forteller at selskapets søken etter den perfekte kaffen har vært en lang og møysommelig reise.

 

– Det er 400 til 600 ulike smaker i kaffe, og en kopp kaffe består av 97,5 prosent vann. Da sier det seg selv at det er viktig både med rett kaffekvalitet samt at vannkvaliteten er optimal. Vi har unike oppskrifter for hvert land, basert på kaffebønner vi selv har valgt ut basert på smak og kvalitet. Vi kontrollerer maskinene inngående to ganger i året og justerer også for vannhardhet, forteller Andersson.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

På kaffetoppen i Nord-Trøndelag:

1. Statoil Sannan

2. Statoil Stjørdal

3. Statoil Namsos

4. Statoil Moan

5. Statoil Harran

 

 

Bildetekst:

 

GRATIS KAFFE. Med Statoilkoppen kan kjedens kunder fylle så mye varmer drikker de vil gjennom hele året. Her er Statoilkoppen 2016, som ble lansert for noen uker siden. Foto: Statoil Fuel & Retail

 

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Fuel & Retail, kategorisjef mat og kaffe, Jeanette Amara,

mobil 90 09 87 09, e-post jeama@statoilfuelretail.com

* Statoil Fuel & Retail, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen,

mobil 91 73 80 53, epost knusen@statoilfuelretail.com

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1 blaa_kopp_2016.jpg 45,65 kB (471x768)
Bilde - vedlegg til sak 2 hvit_kopp.jpg 289,48 kB (1178x1920)
Bilde - vedlegg til sak 3 staal_kopp_02.jpg 641,28 kB (1178x1920)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 27.12.2015 10:07
Teknisk løsning ZEVS AS