presseticker

Skip to main content

Stadig flere telemarkinger kjøper kaffeavtale

  Publisert: 01.12.2019 13:45 - av  Henning Poulsen
Om lag 86 000 telemarkinger drikker kaffe hver dag. Stadig flere kjøper også kaffeavtalekopper, og nye tall viser at Koppen til Circle K blir mer populær.

I løpet av 2019 har Circle K Norge solgt mer enn 20 000 Koppen-avtaler ved sine stasjoner i Telemark fylke. Dette er en solid økning fra i fjor.

 

– Med tanke på hvor populær kaffe er blant nordmenn flest, er jeg ikke overrasket over at Koppen-salget fortsetter å peke oppover. Innen utgangen av 2019 kommer vi til å passere 20 millioner påfyll på landsbasis, så de fleste sparer mye penger på en slik avtale, sier Jeanette Amara, som er kategoriansvarlig for mat og kaffe i Circle K.

 

Circle K Telemarksporten er den stasjonen i Telemark som har solgt flest Koppen-avtaler gjennom 2019, etterfulgt av Circle K Bø i Telemark, Circle K Bamble, Circle K Skjelsvik og Circle K Jorkjend. En kaffeavtalekopp kan gratis fylles med kaffe og andre varme drikker gjennom hele året.

 

Mer kaffe på veien

Ifølge Kaffeundersøkelsen 2019 drikker 64 prosent av den voksne befolkningen på Østlandet kaffe hver dag. Den gjennomsnittlige kaffedrikker i landsdelen får i seg 3,6 kopper kaffe daglig.

 

43 prosent av kaffedrikkingen på Østlandet skjer i hjemmet, mens 26 prosent foregår på jobb. 27 prosent av kaffen drikkes andre steder.

 

– Nordmenn er storforbrukere er kaffe, og vi drikker stadig mer av den på vei til og fra jobb. Tidligere ventet vi til vi kom på kontoret, men nå tar vi en kopp bak rattet eller balanserer den inn på toget, sier Bjørn Grydeland, kommunikasjonssjef i Norsk Kaffeinformasjon, som står bak Kaffeundersøkelsen.

 

Vant nasjonal kaffekopptest

Jeanette Amara tror mange bilister fikk med seg at Circle K Norge vant den store kaffekopptesten til TV2 Hjelper Deg tidligere i år. Hun tror dette kan ha påvirket salget av 2019-utgaven av Koppen.

 

– I tillegg fikk vi mange gode tilbakemeldinger på det nye designet på 2019-koppen, ikke minst på de store premiumkoppene med termoeffekt. 2020-koppene er basert på samme design, og kommer i forskjellige spreke farger. Dersom du av miljøhensyn ønsker å bruke årets kopp også neste år, går det selvsagt fint. Vi gir til og med en liten rabatt om du kjøper oblat uten kopp, sier hun.

 

Populær julegave

Koppen til Circle K dukket opp for første gang i 2003, da under navnet Frokostklubb-koppen, og har vært en fast følgesvenn i bilen for mange kunder i 16 år. Ifølge Jeanette Amara merker stasjonene en ganske stor etterspørsel i tiden før jul.

 

– Ja, dette er jo en populær og rimelig gave til den som allerede har alt, og det er ikke til å stikke under en stol at den også fungerer som en i-siste-liten-gave. Jeg har selv gitt bort en del av disse gjennom årenes løp, smiler hun.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

STASJONSKAFFE. Vi drikker stadig mer kaffe på veien. Jeanette Amara i Circle K Norge viser fram Koppen 2020 – en av kafeavtalekoppene på det norske markedet. Foto: Johnny Syversen/josy.no

 

Kontaktperson:

* Circle K Norge, kategoriansvarlig mat og drikke – Jeanette Amara, mobil 90 09 87 09

* Circle K Norge, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 01 jeanette amara koppen2020.jpg 4,61 MB (3250x2113)
Bilde - vedlegg til sak 02 jeanette amara koppen2020.jpg 11,05 MB (5368x3605)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 01.12.2019 13:45
Teknisk løsning ZEVS AS