presseticker

Skip to main content

Bilister i Vestfold har gitt 723 000 kroner til Rosa sløyfe

  Publisert: 06.11.2019 07:17 - av  Henning Poulsen

Fra aktivitetsdagen på Circle K Nykirke i aksjonsmåneden oktober.

Fornøyd medarbeider på Circle K Nykirke.

De tre siste årene har Circle K-stasjonene i Vestfold samlet inn om lag 723 000 kroner til brystkreftsaken. Best i fylket i 2019: Circle K Nykirke

Stasjoner som bader i rosa lys. Rosa bilvask, kaffekopper og kampanjeeffekter. BH-er hengende fra tak og vegger. Ansatte med nyfarget, rosa hår. Alt dette har blitt et forutsigbart høsttegn for folk som ferdes langs norske oktoberveier.

 

– I år donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 4,1 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det betyr at vi nå har passert 30 millioner kroner i totalt innsamlet beløp for de åtte årene vi har hatt aksjonen, sier en stolt Sverre Rosén, administrerende direktør i Circle K Norge.

 

Dobling i Nykirke

Hele 18 stasjoner i Vestfold var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Nykirke var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 41 167 kroner til brystkreftsaken. Deretter følger Circle K Grelland E-18 med 37 526 kroner, Circle K E-18 Ringdalskogen med 21 539 kroner, Circle K Revetal med 21 362 kroner og Circle K Tønsberg med 17 057 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Årets aksjon har vært en kjempesuksess, takket være gavmilde kunder og flinke ansatte, sier Lars Gullichsen, franchisetaker på Circle K Nykirke

 

Nykirke-stasjonen var nær ved å doble det innsamlede beløpet fra fjorårets aksjon.

 

– Vi kom for langt ned på lista i fjor, og bestemte oss for å gjøre en skikkelig innsats i år. Det er stas å være best i Vestfold, samtidig som det er gledelig at vi fikk inn såpass mye penger til en god sak, sier Gullichsen.

 

Rosa hovedsamarbeidspartner

Blant alle stasjonene i Norge var det Circle K Elverum som samlet inn mest i år, hele 111 600 kroner. Deretter fulgte Circle K Forus med 110 460 kroner. De to stasjonene duellerte om førsteplassen gjennom hele oktober.

 

På fylkesnivå samlet Rogaland inn mest penger – om lag 583 000 kroner, etterfulgt av Akershus, Hedmark og Oppland.

 

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon var «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Vestfold:

1. Circle K Nykirke

2. Circle K Grelland E-18

3. Circle K E-18 Ringdalskogen

4. Circle K Revetal

5. Circle K Tønsberg

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Nykirke, franchisetaker Lars Gullichsen, mobil 91 66 44 11

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2019 07:17
Teknisk løsning ZEVS AS