presseticker

Skip to main content

Bilvask i Akershus ga mest til kreftsaken

  Publisert: 06.11.2016 09:05 - av  Henning Poulsen
Oslo: I hele oktober vasket bileiere i Akershus inn over 310 000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen, mer enn i noe annet fylke. Circle K Fjellhamar var den stasjonen som samlet inn aller mest penger.

– Vi er veldig stolte av å være den stasjonen i Akershus som samler inn mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det betyr mye for oss å kunne bidra til økt kunnskap rundt brystkreft og støtte Brystkreftforeningen og Kreftforeningen med penger til forskning og andre brystkreftrelaterte prosjekter, sier stasjonsdriver Aleksander Mandahl Kaddour hos Circle K Fjellhamar.

 

I hele oktober vasket Circle K-stasjoner i Akershus inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask ga 50 kroner til kreftsaken.

 

Circle K Fjellhamar samlet inn aller mest, hele 42 750 kroner. Dette var også det femte høyeste beløpet på landsbasis.

 

Deretter fulgte Circle K Kjeller med 28 450 kroner, Circle K Nadderud med 23 850 kroner og Circle K E6 Berger med 19 650 kroner. Circle K Flaskebekk vasket inn 16 800 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.

 

– Brystkreft er den hyppigste kreftformen hos kvinner, og vi mener at Rosa sløyfe aksjonen bidrar til at flere liv blir reddet. Mange av oss har nære venner eller familie som har blitt rammet av kreft, derfor er dette en sak som engasjerer oss og som står oss nær, sier en stolt Aleksander Mandahl Kaddour hos Circle K Fjellhamar.

 

4,6 millioner til kreftsaken

Totalt har Circle K vasket inn nesten 3,4 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen i år. Det er ny rekord, og er om lag en halv million mer enn resultatet fra fjorårets aksjon.

 

I tillegg solgte stasjonene blant annet kaffe og reflekser til inntekt for aksjonen, noe som gjorde at det totale beløpet kom opp i over 4,6 millioner kroner. På fredag kunne selskapet overrekke sjekken til Kreftforeningen.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen.

 

Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.

 

– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse samlet inn mest i Akershus

1. Circle K Fjellhamar

2. Circle K Kjeller

3. Circle K Nadderud

4. Circle K E6 Berger

5. Circle K Flaskebekk

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekster:

FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes - Narvik

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Fjellhamar, Aleksander Mandahl Kaddour, mobil 93 21 51 77

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2016 09:05
Teknisk løsning ZEVS AS