presseticker

Skip to main content

Circle K Norges Rosa sløyfe-aksjon 2019:

Dombås tredje best i landet

  Publisert: 06.11.2019 07:08 - av  Henning Poulsen

Sjefen sjøl viser fram Rosa sløyfe-effekter ved Circle K Dombås.

De tre siste årene har Circle K-stasjonene i Oppland samlet inn om lag 1,1 millioner kroner til brystkreftsaken. Best i fylket og tredje best på landsbasis i 2019: Circle K Dombås

Stasjoner som bader i rosa lys. Rosa bilvask, kaffekopper og kampanjeeffekter. BH-er hengende fra tak og vegger. Ansatte med nyfarget, rosa hår. Alt dette har blitt et forutsigbart høsttegn for folk som ferdes langs norske oktoberveier.

 

– I år donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 4,1 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det betyr at vi nå har passert 30 millioner kroner i totalt innsamlet beløp for de åtte årene vi har hatt aksjonen, sier en stolt Sverre Rosén, administrerende direktør i Circle K Norge.

 

Stolt av Dombås

Hele 24 stasjoner i Oppland var med på Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. Circle K Dombås var den stasjonen som samlet inn mest i fylket. Her ble det reist 80 175 kroner til brystkreftsaken. Deretter følger Circle K Strandtorget med 39 020 kroner, Circle K Mjøsstranda med 23 811 kroner, Circle K Segalstad Bru med 17 985 kroner og Circle K Ringebu med 15 600 kroner til Rosa sløyfe.

 

– Det ble enda et knallår for oss. Jeg er stolt og imponert over alt vi får til på Dombås. Vi har en kjempefin gjeng som jobber her, og kundene var med fra dag én, sier Victor Nylen ved Circle K Dombås.

 

Flere aktiviteter var med på å dra opp donasjonene i Dombås, deriblant egen aktivitetsdag med lykkehjul og vafler fra Telemarksrøra. I tillegg arrangerte stasjonen en auksjon på sin Facebook-side – med en uvanlig tilleggspremie.

 

– Dersom vi fikk inn 2500 kroner eller mer, skulle jeg stille på jobb i rosa BH. Heldigvis for meg endte vi på 1500, ler Nylen.

 

Duell mellom Elverum og Stavanger

Blant alle stasjonene i Norge var det Circle K Elverum som samlet inn mest i år, hele 111 600 kroner. Deretter fulgte Circle K Forus med 110 460 kroner. De to stasjonene duellerte om førsteplassen gjennom hele oktober.

 

På fylkesnivå samlet Rogaland inn mest penger – om lag 583 000 kroner, etterfulgt av Akershus, Hedmark og Oppland.

 

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon var «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Oppland:

1. Circle K Dombås

2. Circle K Strandtorget

3. Circle K Mjøsstranda

4. Circle K Segalstad Bru

5. Circle K Ringebu

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Dombås, Victor Nylen, mobil 97 94 19 59

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2019 07:08
Teknisk løsning ZEVS AS