presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 260 000 kreftkroner i Møre og Romsdal – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:30 - av  Henning Poulsen

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Møre og Romsdal har gitt nesten 260 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Bolsønes. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Møre og Romsdal. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Møre og Romsdal – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Møre og Romsdal å samle inn 255 950 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi kundene til Circle K Bolsønes som har gitt 39 100 kroner gjennom å vaske bilene sine, Circle K Moa med 28 800 kroner, Circle K Hatlane med 28 500 kroner, Circle K Volda med 24 150 kroner og Circle K Viadukten med 17 500 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

I fjor var det Statoil Hatlane, som nå heter Circle K Hatlane, som samlet inn flest kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Stasjonen vekket oppsikt i Ålesund der den lå badet i rosa lys gjennom hele aksjonen.

 

– Alle på stasjonen er stolte av at vi ble den beste stasjonen i fylket i fjor. Våre medarbeidere har jobbet iherdig med denne viktige kampanjen, og det har kundene satt pris på, sier stasjonsdriver Jan Arild Flo i Circle K Hatlane.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Møre og Romsdal:

1. Circle K Bolsønes

2. Circle K Moa

3. Circle K Hatlane

4. Circle K Volda

5. Circle K Viadukten

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Hatlane, Jan Arild Flo, mobil 91 55 41 25

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. riks bilvask.jpg B (1334x751)
Bilde - vedlegg til sak 1. riks stasjon.jpg B (4032x3024)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:30
Teknisk løsning ZEVS AS