presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 270 000 kreftkroner i Vestfold – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:27 - av  Henning Poulsen

Arne Mjøs og stasjonsansatt med rosafarget hår avbildet i forbindelse med fjorårets Rosa Sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Slagenveien

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Vestfold har gitt over 270 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Slagenveien. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Vestfold. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Vestfold – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Vestfold å samle inn imponerende 271 950 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi Circle K Revetal som har samlet inn 26 850 kroner, Circle K Søeberg som har drevet inn 24 150 kroner, Circle K Sem med 22 900 kroner og Circle K Torstrand med 22 300 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

Aller flinkest har imidlertid Circle K Slagenveien vært, med et innsamlingsresultat på sterke 42 400 bilvaskkroner over de tre siste årene.

 

– Rosa Sløyfe er en viktig kampanje som vi stiller oss veldig positive til. Vi er selvfølgelig fornøyde med å ha fått det beste resultatet i Vestfold, sier Arne Mjøs i Circle K Slagenveien.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Vestfold:

1. Circle K Slagenveien

2. Circle K Revetal

3. Circle K Søeberg

4. Circle K Sem

5. Circle K Torstrand

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Arne Mjøs og stasjonsansatt med rosafarget hår avbildet i forbindelse med fjorårets Rosa Sløyfe-aksjon. Foto: Circle K Slagenveien

 

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Slagenveien, Arne Mjøs, mobil 90 79 27 16

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:27
Teknisk løsning ZEVS AS