presseticker

Skip to main content

Har samlet inn 630 000 kreftkroner i Oslo – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:32 - av  Henning Poulsen

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i hovedstaden har gitt nesten 630 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Skøyen. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Oslo. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Oslo – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Oslo å samle inn 626 400 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi kundene på Circle K Skøyen som har gitt 75 750 kroner til kreftsaken gjennom å vaske bilene sine, Circle K Storo med 66 500 kroner, Circle K Økern med 63 850 kroner, Circle K Smestad med 63 500 og Circle K Kiellands Plass med 52 600, sier Knut Hilmar Hansen.

 

Rosa på Økern

I fjor var det Statoil Økern, som nå heter Circle K Økern, som samlet inn mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i Oslo. Da installerte Statoil Økern rosa lys på uteområdene. Inne på stasjonen delte rosakledde medarbeidere ut rosa godteri for å minne kundene på aksjonen.

 

– Dette er den morsomste og mest givende kampanjen vi gjør i løpet av hele året. De ansatte står på og viser stort engasjement for kreftsaken, sier Einar Heisum, daglig leder for Circle K Økern.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Oslo:

1. Circle K Skøyen

2. Circle K Storo

3. Circle K Økern

4. Circle K Smestad

5. Circle K Kiellands Plass

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Økern, Einar Heisum, mobil 41 39 31 61

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. riks bilvask.jpg B (1334x751)
Bilde - vedlegg til sak 1. riks stasjon.jpg B (4032x3024)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:32
Teknisk løsning ZEVS AS