presseticker

Skip to main content

Har samlet inn en halv million i Hedmark – nå er en ny Rosa Sløyfe-aksjon i gang

  Publisert: 11.10.2016 06:26 - av  Henning Poulsen

En rosa motorsykkel skapte god stemning ved Elverum-stasjonen i oktober i fjor. Foto: Circle K Elverum

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

Oslo: Salg av bilvask ved Circle K-stasjoner i Hedmark har gitt nesten 500 000 kroner til brystkreftsaken over tre år, og ingen har samlet inn mer enn Circle K Elverum. Denne måneden skal fylkets stasjoner igjen knive om å gi det største bidraget til Rosa Sløyfe-aksjonen.

– Selv om vi er midt i merkeskiftet fra Statoil til Circle K brenner samfunnsengasjementet vårt like sterkt som før. Vi gleder oss til en ny Rosa Sløyfe-aksjon i Hedmark. Ikke minst blir det gøy å følge med på alle de kreative påfunnene til stasjonsdriverne og medarbeiderne lokalt. Det er stort engasjement og alle ønsker å bidra i kampen mot brystkreft, sier Knut Hilmar Hansen, kommunikasjonssjef i Circle K Norge AS.

 

I hele oktober skal Circle K-stasjoner over hele Hedmark – samt Statoil-stasjoner som ennå ikke har fått den nye profilen – samle inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. Hver solgte poleringsvask gir 50 kroner til kreftsaken. I tillegg skal stasjonene blant annet selge kaffe og reflekser til inntekt for kreftsaken.

 

– I de tre siste Rosa Sløyfe-aksjonene klarte stasjonene i Hedmark å samle inn imponerende 499 300 kroner på bilvask alene. Inne på topplisten finner vi kundene til Circle K Elverum som har samlet inn 95 950 kroner gjennom å vaske bilene sine, Circle K Vangsveien med 70 350 kroner, Circle K Tynset med 55 850 kroner, Circle K Brumunddal med 44 850 kroner og Circle K Furnesveien med 39 550 kroner, sier Knut Hilmar Hansen.

 

– Vi legger stor vekt på denne kampanjen hvert år, og er veldig stolte av å være best i fylket, sier stasjonsdriver Roger Haugen hos Circle K Elverum.

 

9 av 10 kvinner overlever

På landsbasis donerte Circle K-kunder 6,7 millioner kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen gjennom bilvask i perioden 2013 til 2015. Beløpet ble gitt til Kreftforeningen.

 

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet, og hvert år rammes 3300 kvinner.

Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Ifølge Kreftregisteret lever nesten 90 prosent av alle kvinner som får brystkreft fem år etter at de fikk diagnosen.

 

Tema for årets Rosa Sløyfe-aksjon er arvelig brystkreft.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Hedmark:

1. Circle K Elverum

2. Circle K Vangsveien

3. Circle K Tynset

4. Circle K Brumunddal

5. Circle K Furnesveien

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2013-2015)

 

Bildetekster:

En rosa motorsykkel skapte god stemning ved Elverum-stasjonen i oktober i fjor. Foto: Circle K Elverum

 

Rosa belysning ga god stemning i bilvasken på Forus i Stavanger i fjor. Foto: Circle K Forus

 

Circle K Fr. Nansens Plass vekker oppsikt i Tromsø, særlig etter at mørket senker seg. Foto: Knut Hilmar Hansen

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Circle K Elverum, Roger Haugen, mobil 95 05 86 95

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 11.10.2016 06:26
Teknisk løsning ZEVS AS