presseticker

Skip to main content

Her er Norges flinkeste stasjonsselgere

  Publisert: 01.05.2016 10:00 - av  Henning Poulsen

ENGASJEMENT. Ivrige ansatte ved Statoil Harran viser hvordan de selger is og pølser. Foto: Statoil Harran

Lille Statoil Harran i Nord-Trøndelag har slått nesten 300 stasjoner over hele landet i en ett år lang salgskonkurranse. Til sommeren sendes de ansatte til fotball-EM i Frankrike.

– Dette viser at det er fullt mulig å få til noe også i Utkant-Norge. Med et knippe svært dyktige og dedikerte ansatte har vår lille stasjon vunnet en nasjonal salgskonkurranse mot noen av landets aller største og beste stasjoner. Det er utrolig gøy, sier Lornts Åstrand, daglig leder for Statoil Harran, en stasjon som ligger 10 mil nord for Steinkjer.

 

Om lag 290 stasjoner i Statoil-kjeden har konkurrert i salgskonkurransen «Sales League» i nærmere ett år. I april gikk de 19 aller beste stasjonene videre til en nasjonal finale der de konkurrerte om å selges flest stekepølser, Royal-is og menymåltider per 100 besøkende kunder. De sto etter hvert mellom Statoil Harran, Statoil Vestskogen i Vestfold, Statoil Heddal i Telemark og Statoil Skibotn i Troms.

 

– Det var litt av en kamp, og de ansatte med butikkansvarlig Gunn-Elisabeth Lindstrøm i spissen har all ære for en råsterk seier. Nå gleder vi oss til å reise til Paris. Det er mange stolte og glade medarbeidere på stasjonen nå, sier Åstrand, som også takker kundene ved Statoil Harran.

 

Ble avgjort på målstreken

Jeanette Nilsen har ansvaret for «Sales League» i Norge. Hun forteller at den tre uker lange finalen ikke ble avgjort før aller siste dag.

 

– Jeg synes det er veldig morsomt at en liten stasjon på et lite sted klarer å utkonkurrere alle og bli vår aller beste stasjon. Det kreves engasjement, høy aktivitet og god oppfølging over tid for å vinne denne konkurransen. Statoil Harran har virkelig stått på og er en verdig vinner, sier Nilsen.

 

Medarbeiderne på Statoil Harran får et betalt opphold i Paris, og får også se EM-kampen mellom Sverige og Irland. Men stasjonen holder ikke stengt av den grunn. Den skal nemlig betjenes av ansatte ved hovedkontoret, inkludert representanter for toppledelsen i Circle K Norge, tidligere kjent som Statoil Fuel & Retail.

(Pressenytt)

 

Bildetekst:

ENGASJEMENT. Ivrige ansatte ved Statoil Harran viser hvordan de selger is og pølser. Foto: Statoil Harran

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Harran, daglig leder Lornts Åstrand, mobil 952 04 424

* Circle K Norge, salgs- og driftsansvarlig Jeanette Louise Nilsen, mobil 994 94 209

* Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 917 38 053

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Statoil Harran.jpg 19,40 kB (1920x1080)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 01.05.2016 10:00
Teknisk løsning ZEVS AS