presseticker

Skip to main content

Møre og Romsdal vasket inn over 100 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:07 - av  Henning Poulsen

Spesialpyntet bolle på Circle K Ørsta.

Bolle og kaffe på Circle K Hareid.

Utendørs på Circle K Ørsta.

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Møre og Romsdal solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 103 860 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Ålesund, Brattvåg og Molde på topp

Circle K Moa i Ålesund samlet inn 26 955 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Brattvåg med 11 170 kroner, Circle K Bolsønes i Molde med 10 275 kroner og Circle K Åndalsnes med 9265 kroner. På femteplass havnet Circle K Digerneset, som samlet inn 6260 kroner.

 

På Moa er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i fylket.

 

– Det er veldig kjekt å kunne bidra i en kampanje med så viktig formål og budskap. Kreft er noe de fleste har opplevd i familien, og det gjør det enkelt å engasjere medarbeiderne til å stå på litt ekstra. Både kundene og de ansatte har vært veldig positive til kampanjen, sier Eivind Ullaland, daglig leder for Circle k Moa.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Møre og Romsdal:

1. Circle K Moa

2. Circle K Brattvåg

3. Circle K Bolsønes

4. Circle K Åndalsnes

5. Circle K Digerneset

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Moa, daglig leder Eivid Ullaland, mobil 99 46 59 20

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:07
Teknisk løsning ZEVS AS