presseticker

Skip to main content

Vasket inn over 100 000 kroner i fjor

Østfolds stasjoner klare for ny runde med Rosa Sløyfe

  Publisert: 07.10.2017 11:32 - av  Henning Poulsen

MOSSEVASK. Mange bilister støttet en god sak ved å vaske bilen hos Circle K Mosseporten i fjor.

ROSA PYNT. En av mange kreative påfunn under Rosa Sløyfe-kampanjen ved Circle K E6 Rygge. Bildet er tatt i forbindelse med fjorårets aksjon.

FIKK STOR SJEKK. I etterkant av fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

I fjor vasket bileiere i Østfold inn 103 350 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen. Nå er den populære aksjonen igjen i gang på Circle K-stasjonene i fylket.

I hele oktober skal Circle K-stasjoner i Østfold vaske inn penger til Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen.

 

I fjor var det Circle K Mosseporten som samlet inn aller mest, 19 950 kroner. Deretter fulgte Circle K Østsiden med 15 050 kroner, Circle K Alvim med 19 000 kroner og Circle K Askim med 12 450 kroner. Circle K Freskoveien vasket inn 11 000 kroner, det femte høyeste beløpet i fylket.

 

I fjor fikk Geir Hofgaard hos Circle K Mosseporten æren av å overrekke en innsamlingssjekk på over 4,6 millioner kroner til en representant for Kreftforeningen (Se bilde).

 

14 millioner til kreftsaken

For sjette året på rad er Circle K Norge en av hovedsamarbeidspartnerne til Kreftforeningens storaksjon Rosa sløyfe. De fem foregående kampanjene har gitt et samlet bidrag på over 14 millioner kroner til kampen mot brystkreft. Circle K-kundene har i flere år vært en av de største bidragsyterne i kampen mot brystkreft.

 

– Dette er en viktig aksjon. Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og vi opplever at kampanjen blir svært godt mottatt av kundene og stasjonsdriverne våre. Det er mye rosa kreativitet og engasjement på Circle K-stasjonene i oktober, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Kunder som ikke vasker bilen kan støtte Rosa Sløyfe-aksjonen ved enten å kjøpe kaffe i rosa kopp, veganmuffins eller en refleks. Nytt av i år er at det går et bidrag til kreftsaken for hver for hver kunde som kjøper rosa spylervæske.

 

Pengene som kommer inn fra årets Rosa Sløyfe-aksjon skal gå til forskning på senskader etter brystkreftbehandling. I løpet av de seks årene Circle K (tidligere Statoil) har vært en del av Rosa Sløyfe-aksjonen, har stasjonene bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett tidligere år.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse samlet inn mest i Østfold i 2016:

1. Circle K Mosseporten

2. Circle K Østsiden

3. Circle K Alvim

4. Circle K Askim

5. Circle K Freskoveien

(Kilde: Circle K – innsamlingstall Rosa Sløyfe 2016)

 

Bildetekster:

MOSSEVASK. Mange bilister støttet en god sak ved å vaske bilen hos Circle K Mosseporten i fjor.

 

ROSA PYNT. En av mange kreative påfunn under Rosa Sløyfe-kampanjen ved Circle K E6 Rygge. Bildet er tatt i forbindelse med fjorårets aksjon.

 

FIKK STOR SJEKK. I etterkant av fjorårets aksjon fikk Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

 

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak østfold Rosa vask CK Mosseporten.jpg 27,68 kB (640x640)
Bilde - vedlegg til sak østfold rosa tre E6 Rygge.jpg 8,44 kB (750x937)
Bilde - vedlegg til sak 1. overrekkelsen.jpg 3,35 kB (3872x2592)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 07.10.2017 11:32
Teknisk løsning ZEVS AS