presseticker

Skip to main content

Oppland vasket inn over 370 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:10 - av  Henning Poulsen

Ansatte i bilvasken ved Circle K Strandtorget.

Rosa bilvask i full gang på Circle K Vangsveien.

Illustrasjonsfoto

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Oppland solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 372 880 kroner til kreftsaken, og Circle K Strandtorget samlet attpåtil inn mest i hele Norge.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Lillehammer på topp

Circle K Strandtorget på Lillehammer samlet inn 96 300 kroner i år, og ble dermed både fylkets og landets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Dombås med 54 385 kroner, Circle K Otta med 24 205 kroner og Circle K Bagn med 22 310 kroner. På femteplass havnet Circle K Kallerud, som samlet inn 18 865 kroner.

 

På Lillehammer er man ekstra stolte over å ha samlet inn mest i landet.

 

– Dette var målet vårt fra begynnelsen, og det er de ansatte som skal ha all ære for at vi fikk det til. De har stått på gjennom hele oktober, sier Tomas Moen, stasjonsdriver for Circle K Strandtorget.

 

Han sørget for å sekundere sine ansatte hver eneste dag for å holde motivasjonen og konkurranseinstinktet i gang.

 

– Vi slet litt med dårlig vaskevær i oktober, så derfor la vi inn et ekstra gir for å få inn ekstra mye donasjoner, sier Moen, som benytter anledningen til å takke gavmilde og engasjerte kunder for støtten under årets aksjon.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

I år var det som sagt Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Oppland:

1. Circle K Strandtorget

2. Circle K Dombås

3. Circle K Otta

4. Circle K Bagn

5. Circle K Kallerud

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Strandtorget, stasjonsdriver Tomas Moen, mobil 95 81 34 45

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:10
Teknisk løsning ZEVS AS