presseticker

Skip to main content

Stavanger-stasjon bare en tusenlapp unna førsteplassen:

Rogaland er landets beste på Rosa sløyfe - igjen

  Publisert: 06.11.2019 07:10 - av  Henning Poulsen

Glade medarbeidere ved Circle K Forus.

Lotteri ved Circle K Forus under årets Rosa sløyfe-aksjon.

Det er ingen fylker i landet der bilister gir så mye til Rosa sløyfe-aksjonen som i Rogaland. Totalt har fylkets stasjoner samlet inn om lag 583 000 kroner til brystkreftsaken i 2019. Nesten hver femte krone var det Circle K Forus som sto for.

De siste tre årene har Circle K samlet inn 1,6 millioner kroner i Rogaland.

 

Stasjoner som bader i rosa lys. Rosa bilvask, kaffekopper og kampanjeeffekter. BH-er hengende fra tak og vegger. Ansatte med nyfarget, rosa hår. Alt dette har blitt et forutsigbart høsttegn for folk som ferdes langs norske oktoberveier.

 

– I år donerte kunder ved 274 Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 4,1 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Det betyr at vi nå har passert 30 millioner kroner i totalt innsamlet beløp for de åtte årene vi har hatt aksjonen, sier en stolt Sverre Rosén, administrerende direktør i Circle K Norge.

 

Tvekamp mellom Stavanger og Elverum

Som i fjor var det Rogaland som samlet inn mest penger på landsbasis, hele 583 000 kroner, fulgt av Akershus, Hedmark og Oppland. Hele 22 stasjoner i Rogaland deltok på Rosa Sløyfe 2019.

 

Blant alle stasjonene i Norge var det Circle K Elverum som samlet inn mest i år, hele 111 600 kroner. Deretter fulgte Circle K Forus med 110 460 kroner. De to stasjonene duellerte om førsteplassen gjennom hele oktober.

 

– Det var uansett stor stas å bli best i Rogaland, der konkurransen er svært stor. Vi hadde også de to beste enkeltansatte på Rosa sløyfe i år, nemlig Ida og Henrikke. Det er veldig gøy, sier Aud Kari Egeland ved Circle K Forus.

 

Engasjement på topp

Stasjonen samlet inn 40 000 kroner mer enn den greide i fjor. Egeland forteller om en aksjon som tross dårlig vaskevær gikk strålende, med ivrige medarbeidere og gavmilde kunder.

 

– Engasjementet har vært på topp. De ansatte har fått daglige sekunderinger, og kundene har satt pris på konkurransen og auksjonene vi har holdt. Dette er tross alt en av våre viktigste aksjoner. Rosa sløyfe er en viktig sak som fortjener bred støtte, sier Egeland.

 

På andreplass i Rogaland kom Circle K Sævelandsvik, som samlet inn 79 897 kroner til brystkreftsaken – fjerde mest i landet. Deretter følger Circle K Ålgård med 66 548 kroner, noe som også gir femteplassen på landsbasis. Circle K Lura bidro med 55 708 kroner, det åttende høyeste beløpet i Norge

 

Rosa hovedsamarbeidspartner

Circle K Norge er én av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, som arrangeres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen.

 

Temaet for årets Rosa sløyfe-aksjon er «rosa forskjellsbehandling». Mens noen blir friske av én operasjon, må andre igjennom et lengre løp med både cellegift, stråling og hormonbehandling. Midlene fra årets Rosa sløyfe-aksjon går derfor til forskning på persontilpasset brystkreftbehandling.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKS

Disse stasjonene samlet inn mest i Rogaland:

1. Circle K Forus

2. Circle K Sævelandsvik

3. Circle K Ålgård

4. Circle K Lura

5. Circle K Kvala

 

Kontaktperson:

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2019 07:10
Teknisk løsning ZEVS AS