presseticker

Skip to main content

Samlet inn 4,6 millioner til kreftforskning

  Publisert: 06.11.2016 09:30 - av  Henning Poulsen

FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes - Narvik

Oslo: Årets Rosa Sløyfe-aksjon hos Circle K slo forrige innsamlingsrekord med 1,1 millioner kroner. Aller mest penger kom fra en stasjon nordpå.

I hele oktober solgte Circle K-stasjoner over hele landet både bilvask, kaffe og forskjellige effekter til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen. På fredag kunne selskapet overrekke en sjekk på mer enn 4,6 millioner kroner til Kreftforeningen.

 

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er helt avgjørende for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier Ole Alexander Opdalshei, assisterende generalsekretær i Kreftforeningen. Han er imponert over det sosiale engasjementet til Circle K.

 

Akershus ga mest

Stasjonskunder i Akershus ga mest i forbindelse med Rosa Sløyfe-aksjonen. Gjennom hele oktober donerte de over 310 000 kroner i forbindelse med bilvask. Like bak følger kunder på stasjoner i Rogaland med 296 000 kroner, Sør-Trøndelag med 294 000 kroner, Nordland med 273 000 kroner og Oslo med 264 000 kroner.

 

– Kreftsaken føles veldig nær for mange av oss. Og stasjonene har bidratt med stor kreativitet. Rosalakkerte biler, rosa belysning og rosa bh-er hengende på snor er bare noen av tiltakene vi har sett i år. Samtidig vil vi takke alle kundene våre for en fantastisk oppslutning og giverglede også i år, sier Anders Hagen, kategorisjef for bilvask i Circle K Norge AS.

 

Rosa selfiesofa i Breivika

Circle K Breivika i Troms var den stasjonen i Norge som samlet inn aller mest, hele 88 250 kroner på bilvask alene. Deretter fulgte Circle K Forus i Stavanger, Circle K Tunga i Trondheim, Circle K Strandtorget på Lillehammer og Circle K Fjellhamar like utenfor Oslo.

 

På Circle K Breivika har kundene gitt bred oppslutning om årets Rosa Sløyfe-aksjon. Gjennom hele aksjonen har stasjonen og vaskeanlegget badet i rosa lys. Mikkelsen & co hadde også ordnet med en rosa selfiesofa med rosa bilderamme, og den var det mange kunder som benyttet seg av.

 

– Denne aksjonen lar oss være kreative samtidig som vi får anledning til å rette fokus mot kreftsaken. Med pengestøtte til kreftforskning kan vi være med på å redde mange liv i fremtiden. Som daglig leder er jeg utrolig stolt av den fantastiske gjengen som jobber her, sier en stolt Benny Idar Mikkelsen hos Circle K Breivika.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Disse stasjonene samlet inn mest til Rosa Sløyfe

1. Circle K Breivika – 88 250

2. Circle K Forus – 76 700

3. Circle K Tunga – 54 250

4. Circle K Strandtorget – 44 050

5. Circle K Fjellhamar – 42 750

6. Circle K Elverum – 40 750

7. Circle K Fagernes – Narvik – 37 350

8. Circle K Byåsen – 36 400

9. Circle K Viken – 33 650

10. Circle K Rosten – 33 050

 

Disse fylkene samlet inn mest totalt:

1. Akershus – 310 000

2. Rogaland – 296 000

3. Sør-Trøndelag – 294 000

4. Nordland – 275 000

5. Oslo – 264 000

6. Oppland – 246 000

7. Møre og Romsdal – 227 000

8. Buskerud – 208 000

9. Hordaland – 202 000

10. Troms – 200 000

11. Hedmark – 189 000

12. Telemark – 118 000

13. Vestfold – 114 000

14. Østfold – 103 000

15. Finnmark – 100 000

16. Nord-Trøndelag – 81 000

17. Sogn og Fjordane – 63 000

18. Aust-Agder – 45 000

19. Vest-Agder – 32 000

 

(Kilde: Circle K – innsamlingstall i NOK - bilvask - Rosa Sløyfe 2016)

 

 

Bildetekster:

FIKK STOR SJEKK. Ole Alexander Opdalshei i Kreftforeningen fikk overrakt en sjekk på over 4,6 millioner kroner av Circle K, her representert ved Geir Hofgaard fra Circle K Mosseporten. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

GRUPPEBILDE. Ole Alexander Opdalshei og aksjonsleder Marit Sophie Egge fra Kreftforeningen og Geir Hofgaard og Kjetil Foyn fra Circle K. Foto: Henning Hammer Torp/Circle K

 

ROSA VASK. Tusenvis av bilister over hele landet støttet Rosa Sløyfe-aksjonen ved å kjøpe bilvask på en Circle K-stasjon. Foto: Circle K Fagernes - Narvik

 

 

Kontaktpersoner:

* Circle K, kategorisjef bilvask - Anders Hagen, mobil 92 09 14 35

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak 1. overrekkelsen.jpg 13,98 kB (3872x2592)
Bilde - vedlegg til sak 2. overrekkelsen - gruppebilde.jpg 3,35 kB (3872x2592)
Bilde - vedlegg til sak 3. bilvask Fagernes-Narvik.jpg 4,11 kB (2048x1536)
Bilde - vedlegg til sak 4. kampanjemateriell - plakat og drops.jpg 2,76 MB (3264x2448)
Bilde - vedlegg til sak rosa kopp.jpg 115,57 kB (750x750)
Bilde - vedlegg til sak rosa kampanjemateriale.jpg 151,65 kB (1080x1080)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 06.11.2016 09:30
Teknisk løsning ZEVS AS