presseticker

Skip to main content

Skitne opplandsbiler ga 250 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2015 09:07 - av  Henning Poulsen

Denne rosa BMW-en bidro til å skape god stemning ved Statoil Strandtorget i oktober.

Oslo: Lillehammerstasjonen Statoil Strandtorget samlet inn 38 200 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen da Statoil Fuel & Retail knuste sin gamle innsamlingsrekord. Totalt sørget skitne biler i Oppland for å drive inn 253 450 kroner til kreftsaken.

– Vi er veldig stolte av å være den Statoilstasjonen i Oppland som har gitt mest til Rosa sløyfe-aksjonen. Dette er årets viktigste kampanje. Vi har jobbet hardt for å oppnå disse resultatene og er utrolig stolte over innsatsen som medarbeiderne har vist og kundene som har vært så villige til å bidra til en god sak, sier stasjonsdriver Tomas Moen i den nylig totalrenoverte Statoil Strandtorget.

 

I løpet av hele oktober har Statoil-stasjoner over hele fylket samlet inn penger til Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen, der hver bilvask har gitt 50 kroner til kreftsaken. I tillegg til bilvask har stasjonene solgt kaffe, yoghurt og reflekser.

 

Rosa stasjon

For å skape blest om aksjonen har stasjonen skiftet til rosa belysning under pumpetaket. En rosa foliert BMW X3 ble plassert foran inngangen, og alle medarbeiderne har vært kledd i rosa skjorter. I tillegg har Brystkreftforeningen Lillehammer hatt stand utenfor stasjonen. Ikke bare samlet Statoil Strandtorget inn flere kroner enn noen andre stasjoner i fylket – stasjonen kom dessuten på en sterk femteplass på landsbasis.

 

– Rosa Sløyfe-prosjektet setter fokus på en viktig sak som berører mange. Jeg har selv opplevd denne sykdommen i nær familie, og synes det er ekstra viktig å gi støtte og oppmerksomhet til denne kreftsaken, sier Moen.

 

Statoil Kallerud samlet inn 31 650 kroner, og kom på en god andreplass i fylket. Statoil Vinstra havnet på tredjeplass med 20 500 innsamlede kroner, mens Statoil Otta havnet på fjerdeplass med én bilvask i margin.

 

Rekordbeløp

På landsbasis har Statoil Fuel & Retail samlet inn over 3,5 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen, der bilvask alene står for 2,9 millioner kroner. Dette er ny rekord for stasjonskjeden. Beløpet som doneres til Kreftforeningen i år er like høyt som de innsamlede beløpene fra 2012 og 2013 kombinert.

 

– Dette er et fantastisk resultat. Dette er fjerde året Statoil støtter Rosa sløyfe og jeg vil takke alle kunder og stasjonsdrivere som har bidratt til aksjonen. Pengene går til brystkreftforskning, og forskningsprosjekter som vil komme de som ikke kan bli friske til gode, sier generalsekretær Anne Lise Ryel i Kreftforeningen.

 

Hun forteller at forskning på uhelbredelig brystkreft kan gi økt livskvalitet og forlenge livet.

 

– Selv om uhelbredelig brystkreft ikke kan kureres, blir behandlingsmulighetene stadig bedre og brystkreft med spredning kan leves med i mange år. Forskningen som pågår i dag vil i fremtiden gi enda bedre behandling, sier styreleder Olaug Mortensen i Brystkreftforeningen.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER:

Innsamlingstoppen i Oppland:

1. Statoil Strandtorget

2. Statoil Kallerud

3. Statoil Vinstra

4. Statoil Otta

5. Statoil Dombås

 

 

Bildetekst:

Denne rosa BMW-en bidro til å skape god stemning ved Statoil Strandtorget i oktober.

 

Kontaktpersoner:

* Statoil Fuel & Retail, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

* Statoil Strandtorget, Tomas Moen, mobil 95 81 34 45

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak oppland strandtorget.jpg 4,00 kB (3264x2448)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2015 09:07
Teknisk løsning ZEVS AS