presseticker

Skip to main content

Vestfold vasket inn nesten 260 000 til kreftsaken

  Publisert: 08.11.2017 07:18 - av  Henning Poulsen

Ansatte med rosa paraplyer ved Circle K Revetal.

Ansatt ved Circle K Ringdalskogen

I hele oktober har Circle K-stasjonene i Vestfold solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 257 991 kroner til kreftsaken.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

 

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

 

Re, Holmestrand og Sandefjord på topp

Circle K Revetal i Re kommune samlet inn 46 200 kroner i år, og ble dermed fylkets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Grelland E-18 ved Holmestrand med 41 035 kroner, Circle K E-18 Ringdalskogen utenfor Sandefjord med 27 885 kroner og Circle K Sem med 24 666 kroner. På femteplass havnet Circle K Nykirke, som samlet inn 23 320 kroner.

 

På Revetal er man stolte over resultatet. Stasjonsdriver Lene Kjønnerød er likevel raskt ute med å påpeke at kampanjen er en dugnad, og ikke en konkurranse.

 

– Vi er veldig stolte på vegne av oss selv og kundene våre. Engasjementet har vært høyt hele veien. Vi spurte alle om donasjon, og givergleden var stor blant våre fantastiske kunder, sier hun.

 

Kjønnerød forteller at kreativiteten og tiltaksånden har vært stor på stasjonen.

 

– En av mine medarbeidere, Tobias, foreslo at vi skulle lage en bøsse for de som ønsket å donere vekslepengene sine, mens Anette organiserte forskjellige auksjoner på Facebook. I tillegg donerte vi også en dags vaffelsalg til Rosa Sløyfe, sier hun.

 

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.

 

Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

 

– Engasjementet har vært rekordhøyt i år. Kampen mot brystkreft er noe som engasjerer oss veldig. De fleste kjenner noen som har hatt brystkreft, og vi opplever at både stasjonsdriverne, de ansatte og kundene ønsker Rosa Sløyfe-aksjonen velkommen hvert år, sier Sundby.

 

Innlandsstasjon i særklasse

I år var det Circle K Strandtorget på Lillehammer som samlet inn det høyeste enkeltbeløpet gjennom kampanjeperioden; nesten 100 000 kroner. På plassene bak følger Circle K Lura, Circle K Elverum, Circle K Dombås og Circle K Åmot, som alle samlet inn over 50 000 kroner hver.

 

Akershus er det fylket der Circle K-kundene har donert mest til Rosa Sløyfe-aksjonen i år, etterfulgt av Buskerud, Rogaland, Oppland og Hedmark.

(Pressenytt)

 

 

FAKTABOKSER

 

Disse stasjonene samlet inn mest i Vestfold:

1. Circle K Revetal

2. Circle K Grelland E-18

3. Circle K E-18 Ringdalskogen

4. Circle K Sem

5. Circle K Nykirke

 

Innsamlingen på fylkesnivå:

1. Akershus: 445 503

2. Buskerud: 415 923

3. Rogaland: 395 120

4. Oppland: 372 880

5. Hedmark: 348 078

6. Vestfold: 257 991

7. Oslo: 218 210

8. Hordaland: 208 209

9. Østfold: 204 282

10. Telemark: 187 335

11. Nordland: 179 645

12. Sør-Trøndelag: 163 915

13. Troms: 109 140

14. Møre og Romsdal: 103 860

15. Sogn og Fjordane: 103 036

16. Aust-Agder: 96 495

17. Finnmark: 88 385

18. Vest-Agder: 75 225

19. Nord-Trøndelag: 53 680

 

Kontaktpersoner:

* Circle K Revetal, stasjonsdriver Lene Kjønnerød, mobil 96 22 03 73

* Circle K, pressetalsmann Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Circle K Norge, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 08.11.2017 07:18
Teknisk løsning ZEVS AS