presseticker

Skip to main content

Mesta, REMA1000 og Autostore: Datainnsikt i verdensklasse

  Publisert: 29.08.2022 07:31 - av  Henning Poulsen

SERTIFISERING. Alf Gilroy, direktør for rådgivning, systemutvikling og -forvaltning i Sopra Steria, konstaterer at det vanker gjev sertifisering fra Microsoft. Foto: Sopra Steria

Daniel Reime, partneransvarlig i Microsoft. Foto: Microsoft

Sopra Steria har kvalifisert seg til Analytics on Microsoft Azure Advanced Specialization med utelukkende norske referanseprosjekter.

– Det handler i bunn og grunn om å forstå kundedataene på en bedre måte. Dette er en krevende sertifisering som vil hjelpe Sopra Steria og deres kunder til å kunne ta enda bedre beslutninger, basert på data. Det er fremdeles nokså få som har sikret seg denne sertifiseringen, og det er godt gjort å få den med kun norske referanser, sier Daniel Reime, partneransvarlig i Microsoft Norge, og legger til:

 

– Sopra Steria ble fjorårets partner og kompetansepartner i Microsoft, og her viser de at de fortsetter å utvikle Microsoft-kompetansen sin.

 

– Norske prosjekter i verdensklasse

For å kvalifisere seg til Analytics on Microsoft Azure Advanced Specialization måtte Sopra Steria demonstrere evnen til å levere skybaserte analyseløsninger av høy kvalitet. Konsulentselskapet la fram tre relevante referanseprosjekter: Autostore, Mesta og Rema 1000, og disse ble vurdert av en ekstern revisor.

 

– Disse tre norske selskapene sitter på datainnsikt i verdensklasse, og dette gir dem et stort konkurransefortrinn. Vi nølte derfor ikke med å bruke dem som referanse for sertifiseringen, sier Alf Gilroy, direktør for rådgivning, systemutvikling og -forvaltning i Sopra Steria.

 

Etterspurt kompetanse

Sertifiseringen Analytics on Microsoft Azure Advanced Specialization bør ifølge Daniel Reime henge høyt hos organisasjoner som planlegger å kjøpe datainnsiktstjenester knyttet til skyplattformen Azure.

 

– Dette er en stadig mer etterspurt kompetanse, både i Norge og globalt. Gjennom å velge en leverandør med denne sertifiseringen er man sikret en partner med høy kompetanse og stor gjennomføringskraft, sier Reime.

 

Nordisk fordel

Alf Gilroy forteller at sertifiseringen gir Sopra Steria en klar fordel på det nordiske markedet.

 

– Konkurransen er tøff, både om de beste hodene og de mest spennende prosjektene. Derfor blir det lagt merke til når vi sikrer oss en såpass krevende og sjelden sertifisering, særlig med tre råsterke norske referanseprosjekter. Slik beviser vi at vi både sitter på kompetansen og at vi klarer å omsette den til norske og nordiske forhold, sier han.

 

 

Bildetekst:

SERTIFISERING. Alf Gilroy, direktør for rådgivning, systemutvikling og -forvaltning i Sopra Steria, konstaterer at det vanker gjev sertifisering fra Microsoft. Foto: Sopra Steria

 

 

Kontaktperson:

* Sopra Steria, kommunikasjonsdirektør Hanne Kristine Fjellheim, mobil 92 06 33 06

 

 

Kort om Sopra Steria

Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, og har de siste seks årene blitt rangert som Norges beste arbeidsplass. Som et av Europas største konsulentselskaper, bistår Sopra Steria store private selskaper og offentlige virksomheter med å ta digitalt lederskap. Selskapet er opptatt av å skape verdi for sine kunder og samfunnet, og har som mål å skape en bedre og mer bærekraftig fremtid.

Sopra Steria har 47 000 medarbeidere i 30 land, og hadde en omsetning på € 4,7 milliarder i 2021. I Norge sørger 2400 medarbeidere for en årlig omsetning på over 3 milliarder kroner i 2021. Selskapet har kontorer i Oslo, Fredrikstad, Stavanger, Trondheim, Drammen, Bergen, Kristiansand og Tromsø.

 

Les mer på www.soprasteria.no

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:
Bilde - vedlegg til sak Alf G Johannessen liggende format.jpg 3,32 MB (5760x3840)
Bilde - vedlegg til sak daniel reime portrett.jpg 604,68 kB (986x1072)

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Sopra Steria, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 29.08.2022 07:31
Teknisk løsning ZEVS AS