Ny pensjonsavtale til Steria
Steria skal forvalte og videreutvikle flere av Statens Pensjonskasses fagapplikasjoner og interaktive løsninger over fire år.
– Vi skal i tett samarbeid med Statens Pensjonskasse etablere en velfungerende forvaltningsorganisasjon. 10 av våre medarbeidere skal jobbe på prosjektet, med en overvekt av seniorkonsulenter. Forvaltningen vil foregå i Oslo samt fra Sterias avdeling i Sundsvall i Sverige, sier Nils-Petter Kristiansen, ADAM-manager og direktør for Offshore i Steria.
Frigjør ressurser
Dette er den andre kontrakten Statens Pensjonskasse signerer med Steria i løpet av kort tid. 19. januar i år ble Steria og Accenture offentliggjort som utviklingspartnere i arbeidet med å tilpasse systemporteføljen til Statens Pensjonskasse i forbindelse med pensjonsreformen (PERFORM). Denne kontrakten har en estimert verdi på rundt 150 millioner kroner for hvert av de to it-selskapene.
– Vi står overfor store utviklingsoppgaver i forbindelse med pensjonsreformen. Med et forvaltningsapparat som tas hånd om av en erfaren og solid aktør kan våre ansatte konsentrere seg om PERFORM-prosjektet og utviklingen av fremtidens pensjonssystem, sier Cathrine Devold, direktør for it-området i Statens Pensjonskasse.
(Pressenytt)
Kontaktpersoner:
* Steria, ADAM-manager og Offshore Director, Nils-Petter Kristiansen, mobil 952 39 856
* Steria, markeds- og kommunikasjonsdirektør Anders Lindgren, tlf. 22 57 57 64, mobil 416 33 084
Steria er blant de 10 største it-konsulentselskapene i Europa, med 20 000 medarbeidere i 16 land, inkludert 385 medarbeidere i Norge. Hovedtjenester er rådgivning, systemintegrasjon, forvaltning og drift. For mer informasjon: www.steria.no