Reiseeksperthjelp på 60 sekunder
Ifølge markedssjef Ellen Wolff Andresen i reisebyråkjeden Ticket er målet med den nye tjenesten å koble butikkenes kunnskap og ekspertise med Tickets nettjenester.
– Som en av Norges største reisebyråkjeder er det viktig for oss å kunne tilby like god service uavhengig av om du bestiller på nett, i en av våre butikker eller via telefon. Vi vet at en del synes det er vanskelig å finne fram til riktig reise på internett og på denne måten håper vi å hjelpe usikre nettbrukere. Våre selgere er i tillegg eksperter og har besøkt de fleste av våre hoteller og destinasjoner, sier hun.
Kjenner igjen usikre kunder
Callback-funksjonen fungerer slik at kunden får et tilbud om personlig service mens vedkommende sitter på Ticket.no. Dersom kunden takker ja og legger inn telefonnummeret sitt vil en selger ringe i løpet av 60 sekunder.
– Systemet er tilpasset slik at det kjenner igjen kunder med usikker adferd på nett. Tilbudet om personlig service dukker først opp når man har søkt på samme eller ulike destinasjoner flere ganger, sier Wolff Andresen.
Stadig flere søker informasjon om reisemålet på nettet før de bestemmer seg, og flere velger også å bestille reisen sin på nett. – Hvis vi sammenligner bestillinger som gjort hittil i år med samme periode i 2010, ser vi at bookingandelen på nett har steget fra 11 til 20 prosent. Det er fortrinnsvis flybilletter som har en kraftig økning, sier hun.
(Pressenytt)
Kontaktperson:
* Ticket, markeds- og administrasjonssjef Ellen Wolff Andresen, mobil 90 59 46 73
* Ticket er det største privat- og forretningsreisebyrået i Sverige og den nest største aktøren på privatreisemarkedet i Norge.
* Ticket selger reiser fra 86 butikker og kontorer i Norge og Sverige, via telefon og på internett.
* Tickets omsetning var i 2010 på 3,5 milliarder SEK og firmaet har cirka 450 årsverk
* For mer informasjon: http://www.ticket.no