presseticker

Skip to main content

Lanserer naturmidler til dagligvarepriser

  Publisert: 16.11.2009 07:00 - av  Henrik Arneberg
Karen Marie Heggem

Ernæringsterapeut Karen Marie Heggem forteller at det er viktig å få i seg nok vitaminer og antioksidanter. Foto: Henrik Arneberg

 

Oslo: En ny serie naturmidler til lavpris er nå tilgjengelig i norsk dagligvarehandel. Bransjerådet for Naturmidler ønsker produktene velkommen.

De to siste årene har fagfolk innen naturterapi og ernæring arbeidet med utviklingen av naturmiddelserien ”Heart of Nature”. Resultatet er at produkter som har vært mer vanlig å finne i helsekostbutikkene nå blir tilgjengelig i dagligvarebutikker over hele landet.

 

 

– Tradisjonelt har dagligvarehandelen tatt inn svært enkle naturprodukter. I vår nyutviklede serie har vi satt sammen flere ulike urter i ett og samme produkt. Dette gir en synergieffekt fordi urtene jobber sammen og hjelper hverandre til å gjøre produktene mer virkningsfulle, opplyser ernæringsterapeut Karen Marie Heggem i Axellus - som har vært med på å utvikle produktserien.

 

 

Leder Turid Backer i Bransjerådet for Naturmidler er fornøyd med at kvalitetssikrede naturprodukter nå blir mer tilgjengelig for forbrukerne. – Vi synes det er flott dersom kundene får flere alternativer til en billigere penge, sier hun.

 

 

Større volum gir lavere priser

 

Heggem i Axellus forklarer at produktenes lave priser skyldes flere faktorer.

 

– Når produktene går ut i dagligvaremarkedet, leverer vi i et langt større omfang. Dette gjør det mulig å presse prisene ned, opplyser hun.

 

 

Ernæringsterapeuten forklarer videre at enkelte urter innenfor naturmedisin er svært dyre. – Vi har derfor jobbet med å finne rimeligere alternativer som verken forringer kvalitet eller egenskaper, sier Heggem.

 

 

Backer i Bransjerådet for Naturmidler forteller at det tidligere er blitt gjort flere mer eller mindre vellykkede forsøk på å få helsekostprodukter inn i dagligvarehandelen. Hun synes derfor det blir spennende å følge ”Heart of Nature”-serien fremover. – Axellus er allerede godt etablert i dagligvaremarkedet, og jeg tror de har en mulighet så lenge det ikke brukes komplekse produkter som krever rådgiving, sier hun.

 

 

Ifølge Heggem i Axellus er hele serien godkjent i henhold til norsk næringslovgivning, som kontrolleres av Mattilsynet. – Dette er produkter som er laget av tradisjonelle, kjente og 100 prosent naturlige urter og bær. Det er den unike kombinasjonen som gjør at produktene har så god virkning. I tillegg er pakkene merket spesifikt dersom det er enkelte grupper vi mener ikke bør bruke produktene, og ekspertenes råd finnes på baksiden, sier hun.

 

 

Forebyggende effekt

Heggem mener at det særlig i disse pandemitider er viktig å få i seg nok vitaminer og antioksidanter i form av grønnsaker, urter og bær. – Du unngår nødvendigvis ikke svineinfluensaen selv om du får i deg det anbefalte dagsbehovet, men det er smart å forebygge slik at kroppen stiller bedre rustet.

 

Kontaktperson:

 

* Axellus, informasjonssjef Kristina Johansen, mobil 900 65 908

 

 

 

Dette er Heart of Nature:

* ”Heart of Nature” er en helt ny serie med naturmidler i dagligvarehandelen

 

* Serien er utviklet i samarbeid med eksperter innenfor naturterapi og ernæring

 

* Heart of Nature” er laget av tradisjonelle, kjente og 100 % naturlige urter og/eller bær.

 

* Serien består av fire produkter; ”Heart of Nature Blåbær”, ”Heart of Nature Forkjølelsesurter”, ”Heart of Nature Rosenrot” og ”Heart of Nature Hvitløk”

 

Om Axellus:

 

* Axellus AS er Nordens ledende leverandør og markedsfører av et bredt sortiment av kosttilskudd og helseprodukter.

 

* Noen kjente merkevarer er Möllers, Gerimax, Pikasol, Triomar, Collett, Nutrilett og Sana-sol.

 

* Axellus selger sine produkter gjennom dagligvare, helsekost og apotek.

 

* Axellus har totalt 400 ansatte.

 

* Axellus inngår i Orkla-konsernet.

 

Følgende bilder er knyttet til denne artikkelen:

Denne saken er skrevet av Pressenytt for Axellus, og kan brukes fritt. Pressenytt har redaksjonelt ansvar for innholdet i artikkelen.
Publisert: 16.11.2009 07:00
Teknisk løsning ZEVS AS